Går du med iværksætterdrømme?
Har du længe gået med en lille drøm i maven om at starte dit eget og blive iværksætter, og er du ovenikøbet fan af i og af idéen om at have dit eget ishus, skal du helt sikkert læse med her! I dette indlæg giver vi dig nemlig et indblik i iværksætterverdenen samt, hvad det kræver at starte et ishus.
Hvad kræver det at starte et ishus?
Langt de fleste iværksætterprojekter har sin del af praktiske ting, der hører opstarten til, og det samme, når det handler om at starte et ishus. Før du kan gå i gang med at lange lækre is over disken, er der nemlig nogle praktiske ting, du skal have på plads først. Har du finansieringen i orden, eller har du brug for at finde nogle penge til at kunne kickstarte dit ishus? Har du lavet en forretningsplan, der kan få din isbutik til at blive en succes? Har du fundet et navn og et logo til din forretning? Alle disse overvejelser er nogle praktiske ting, der helst skal på plads så tidligt i processen som muligt.
Efterfølgende skal du også overveje, hvilken slags ishus, du gerne vil have. Vil du selv bygge et hus nær en populær strand, eller vil du give lidt nyt liv til en gammel campingvogn med en overfladebehandling og så køre rundt til populære steder i landet? Ved at give en campingvogn en overfladebehandling kan du benytte dig af en upcycling-løsning, der ikke behøver at koste alt for mange penge. Mulighederne er mange, og valget er dit!
Hvad vil du gerne sælge?
Når du har rammerne og de mest grundlæggende overvejelser på plads, skal du også overveje, hvilket produkt du gerne vil sælge – altså hvilken slags is skal det være. Vil du sælge hjemmelavet is, pindis eller eventuelt også pandekager og vafler? Igen er mulighederne mange, og det er op til dig at få idéerne indskrænket til noget håndgribeligt og overskueligt. Det kan nemlig være en rigtig god idé at starte med et forholdsvist lille udvalg for så at udvide lidt efter lidt som din isbutik bliver en succes.
Har du på markedsføringen?
Når du har fået styr på, hvordan din forretning skal se ud, og hvad du gerne vil sælge i dit ishus, er det en god idé at rette fokus på markedsføringen. Folk skal gerne kende til din isbiks allerede inden, du åbner, og det kan kræve hårdt arbejde at få spredt budskabet om en nyopstartet virksomhed.